sobota, 7 kwietnia 2018

Śniadanie na medal z tofu i czosnku niedźwiedziego



Pyszne i szybkie śniadanie ,, wypasione''  zadowoli podniebienie nawet tym wybrednym.
SKŁADNIKI
cebula mała
ząbek czosnku
1 kostka tofu ( u mnie wędzone ale uważam naturalne lepsze)
kilka pieczarek
2 kiełbaski sojowe
papryka
czosnek niedźwiedzi  i mniszek lekarski ( liście)
kurkuma, pieprz sól, olej i woda
WYKONANIE
Cebulę dusimy na oleju razem z pieczarkami i papryką. Następnie dodajemy tofu krusząc je w rękach. Do całości dodajemy przyprawy i ząbek czosnku, mieszamy i dolewamy  ok,1/4 szklanki wody. 
Posypujemy pokrojonym czosnkiem niedźwiedzim i  kiełkami.
Jeżeli nie masz czosnku może być szczypiorek
Smacznego😉

środa, 4 kwietnia 2018

Prelekcja Tłuszcze ale jakie?


Taki kurs można zrobić korespondencyjnie pisząc na adres
Korespondencyjna Szkoła Lepszego Życia
skr. poczt. 216
43 300 Bielsko Biała
Wiem co jem?
kurs jest całkowicie bezpłatny

Zapraszam  na spotkanie  w Ząbkowicach Śląskich   / Izba Pamiątek  Regionalnych w dniu 4 kwietnia 2018 
o godzinie 17:00  degustacja oraz badanie BMI bezpłatne!
Wstęp Wolny
 ,, Tłuszcze ale jakie ? czym smarować pieczywo? Na podstawie materiałów ( Szkoła  Lepszego Życia) Bielsko Biała
Na degustacje przygotowałam  moją ulubioną  pastę  z siemienia lnianego i majonez z ziemniaka

 1.  Pasta z siemnienia lnianego - siemię lniane 1/2 szklanki +1/4 szklanki nasion słonecznika + garść nasion konopi +  1/2 łyżeczki soli malutkiej + wszystkie składniki prażymy na patelni =  następnie wszystko miksujemy, jeżeli za gęste dodajemy olej lub wodę
taką pastę możemy przechowywać do 5 dni w lodówce


2.Majonez z ziemniaka - 2 ziemniaki średnie, obrać i ugotować. Jeszcze ciepłe włożyć do blendera, dodać, sól, pieprz, kurkumę, ząbek czosnku, sok 1/2 cytryny, 1/4 szklanki oleju.

niedziela, 1 kwietnia 2018

Ziemniaki z wegańską okrasą


Potrzebujesz gotowane ziemniaki i.......
Wegańska okrasa taka prosta, och co to takiego? To jest pyszne nic dodać nic ująć.
Okrasa wegańska
1 jabłko
1 cebula
olej sól. pieprz ewentualnie vegeta bez glutamianu sodu.
Cebule obrać i drobno pokroić w kostkę rzucić na gorący olej i smażyć, po trzech minutach dodać jabłko pokrojone w kostkę . dusić - smażyć do miękkości.
Stosować jako okrasę na ziemniaki.
Pycha 😋

POLECANY POST

Wiosna i kolorowe soki

Tęsknimy za kolorami, pachnącymi kwiatami, owocami i zieloną trawą. Kilka propozycji na takie soki , piękne ,kolorowe, smaczne. Są pyszn...