Proste pomysły na smaczne sałatki

Chciałabym przedstawić 8 pomysłów na bardzo proste i smaczne sałatki, które można zabrać do pracy. U mnie doskonale się sprawdzają w godzinach lunchu :) Proporcje podane są według tego ile ja zabieram zwykle ze sobą do pracy, więc można śmiało dodać czegoś więcej lub mniej.

Koniecznie napiszcie, która propozycja podoba wam się najbardziej !

1. Sałatka z grillowanym serem halloumi
* pomidor
* parę liści sałaty
* trzy rzodkiewki
* parę czarnych oliwek
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* grillowany kawałek sera halloumi

Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.


2. Sałatka z jajkiem
* pomidor
* parę liści sałaty
* trzy rzodkiewki
* parę czarnych oliwek
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* jedno ugotowane jajko na twardo

Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.


3. Sałatka "grecka" z serem feta

* pomidor
* parę liści sałaty
* parę czarnych oliwek
* parę zieloych oliwek
* pół żółtej papryki
* pół czerwonej papryki
* pół ogórka
* pół cebuli
* troszkę skrojonego sera feta
* 4 listki pokrojonej świeżej bazylii



Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.

4. Sałatka z fasolą i kukurydzą
* pomidor
* parę liści sałaty
* trzy rzodkiewki
* parę czarnych oliwek
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* połowa kukurydzy z puszki
* połowa fasoli z puszki
* 3 listki bazylii



Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.

5. Sałatka z awokado i kuskus
* pomidor
* parę liści sałaty
* trzy rzodkiewki
* parę czarnych oliwek
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* pół szklanki  kuskus- namoczony ( zalewamy wrzątkiem i zostawiamy na 15 min.)
* pół awokado


Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.

6. Sałatka z kotlecikiem sojowym
* pomidor
* parę liści sałaty
* pół zielonej papryki
* pół ogórka
* pół cebuli + szczypiorek
* jeden kotlet sojowy w panierce pokrojony w kawałeczki

Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego. Ja ogórka razem i cebulę obieram, kroję w kostkę i duszę 3 min.( na oleju) na patelni. Ma cudny aromat i smak.


7. Sałatka z tofu
* pomidor
* parę liści sałaty
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* pół cebuli
* pokrojone w kostkę i podsmażone na patelni tofu

Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.

8. Sałatka z serkiem wiejskim i kiełkami
* pomidor
* parę liści sałaty, rukoli
* pół żółtej papryki
* pół ogórka
* pół cebuli
* jeden mały serek wiejski
* pół szklanki kiełków mung




Wszystko pokrojone w kosteczki i wymieszane z sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną soli himalajskiej i oliwą z oliwek. Czasem dodaje trochę jogurtu naturalnego.




1 komentarz:

POLECANY POST

Pokrzywianka- potrawa z pokrzywy

Pokrzywa jest wspaniałą dziką rośliną, zdrową, łatwą w przygotowaniu i nic za nią nie płacimy. Mamy ją za darmo tylko zrywać i  zachwy...